Thursday, May 17, 2012

Selamat Hari Guru...

16 mei 2012 ???sapa taw apa yang specialpada tarikh nihh??cer angkat tgan & kaki??
oohh!!yer betui3..pandai3...

 okeyh sapa yang tak tahu kan.. every year kita sambut...
 even dah tinggalkan sekolah dah lama.. but still remember that that,..
 jasa guru memang tak terhingga,, tak terbilang dek jari jemari kita nihh...
sebab terlalu banyakkk... keringat ,titik peluh,pengorbanan masa guru..
bule ker kita bayar??? kompem tak bulehh kan...


C ♥ Celik 
I ♥ Insan 
K ♥ Kerana
G ♥ Guru
U ♥ Unggul

kejayaan seseorang.. sama ada doktor, arkitek.. atau perdana menteri sekalipon
 mulanya hidup dia dari seorang insan yang bergelar guru...
berjaya mana pon seseorang individu..
itu semua berkat kesabaran seorang yang bergelar GURU...
  so jangan la kamu angkuh dan lupa daratann..heheh 

bagi aku guru pertama aku sudah semestinya...
mak ayah yang mendidik aku secara tak formal...
dari tak tahu jalan.sampi buleh berlari panjat sana sini dah...
hehehe.. :)

then guru-guru yang pernah mengajar akuu..
dari aku taktahu apa.. sampi sekarang dah habis diploma dah pon.. 
alhamdulilahh... :)  insayllah akan sambung study lagi
tanpa mereka semua.. tak tahu laa apa laa jadik kat aku nihh kan..

yeahh!!!
teringat kata-kata seorang cikgu masa tingkatan 4...
 dia marah sangat-sangat time tue sebb masa buat test ada yang meniru..
 dia sedeyh then kuar kelas..sebelum kua kelas dia da cakap..
sapa yang rasa dia meniru tadi..jumpa saya..mengaku!! saya nampk!!
dan bgtahu saya knapa kamu meniru..

saya tak kesah kamu tak buleh jawab,.. tak rety atau tak pandai.
saya akan ajar kamuu.. tp plezz jangn tipu saya.. jangan tipu diri sndiri..
saya na tahu keupayaan kamu supaya saya bule bantu kamu...
 kalau kamu jadik cikgu 1 hari nati kamu akan tahu..
apa perasaan seorang cikgu,,,

mengajar itu satu ibadah.. bila ianya satu ibadah...
niat yang baikk... iklas
pahala itu milik kita insyallahh

yeahh!!! 2 la kata seorang cikgu yang aku ingat sampai sekrang,.
tp time tue tacink kot!! satu kelas diam tundukk jer...
tapi  memang betui-betui  rasa la cner perasan cikgu2 dulu masa mengajar..
even marah.. sakit aty geram cner.. tpi tetap sayang studemt..
& still mengharap yang terbaikk..


insyallahh! jika diizinkan allah
jika ada rezeki..aku juga mungkin seorang guru yang bakal mendidik anak bangsa..

 >>TIBA-TIBA..  teringaat kata-kata pro cancelor masa konvo haritu..
 "guru juga seorang ARKITEK yg tugasnya memanusiakan manusia".
ya allah!! betapa beratnya tugas seorang guru... 


p/s: syukur ke hadrat ilahi... sebab 
btw..kepada semua guru ,tecer, cikgu tuisyen, cikgu tadika, sir, ustazah,ustaz,teacher...
 terima kaseyh banyak... :)
 SELAMAT HARI GURU.. :)





No comments:

Post a Comment